Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Jeśli myślisz o tym, aby po raz pierwszy zająć się tym treningiem, gratulacje! – od dbania o zdrowie psychiczne do lepszego snu, aby zachować zdrowe serce, istnieje mnóstwo powodów, aby zadbać o Twoje życie. Wiemy również, że rozpoczęcie może być niesamowicie przytłaczające – wydaje się, że istnieje cały świat fitnessu, którego tak naprawdę nigdy nie odkryłeś. Jak zrobić pierwszy krok?

 

Siłownia – Jak zacząć?

Jak ćwiczyć na siłowni

Cóż, fakt, że istnieje cały świat sprawności fizycznej, jest piękny. Oznacza to, że masz tak wiele opcji, że możesz dostosować swój plan treningowy dokładnie tak, jak chcesz. Niezależnie od tego, czy kochasz treningi poranne, czy nocne, bieganie lub boksowanie, zajęcia grupowe czy filmy w domu, nie ma jednej „właściwej drogi”, aby objąć sprawność fizyczną. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, co działa dla ciebie, jest po prostu wyjść i spróbować – co jest najtrudniejszym i najważniejszym krokiem.

 

Ile razy w tygodniu ćwiczyć?

Zacznij od planowania tylko dwóch treningów w tygodniu w dogodnych godzinach.
„Kiedy zaczynasz ćwiczyć, zastanów się nad długoterminową konsekwencją. Dobre pytanie brzmi:” Ile dni w tygodniu możesz realistycznie dopasować do swojego życia? „, Mówi Tanker. Zaleca pracę w ciągu trzech do czterech dni w tygodniu, ale to nie znaczy, że musisz tam zacząć.

Rozpocznij od planowania tylko dwóch treningów w tygodniu, sugeruje Tanker. Może to być zaledwie 30-minutowy trening wytrzymałościowy, Jen Comas, C.P.T., współzałożycielka Girls Gone Strong, mówi SELF. Ustalenie realistycznego celu jest kluczem do tego, aby się z nim uporać, a ponieważ prawdopodobnie będziesz obolały po pierwszej garstce treningów, oznacza to, że będziesz miał kilka dni na regenerację pomiędzy treningami. W dni wolne po prostu się ruszaj, co może być równie proste, jak chodzenie na spacer – mówi Comas. Kiedy będziesz budować wytrzymałość i kondycję, zwiększ częstotliwość i długość treningów – spróbuj dodać trzeci dzień treningu w czwartym tygodniu swojej nowej rutyny, mówi Tanker.
Ważne jest również zaplanowanie treningu w najbardziej dogodnym dla niego czasie – na przykład, jeśli wiesz, że pod koniec dnia roboczego zawsze jesteś wyczerpany, prawdopodobnie nie jest idealnie zaplanować 6 P.M. trening. Najprawdopodobniej skończy się to pomijaniem. I odwrotnie, jeśli nie jesteś poranną osobą, nie próbuj zmusić się do przejścia na 7 A.M. klasa. Osiągnij sukces, wybierając dni i godziny, w które naprawdę możesz się zaangażować.