Łańcuchy na koła ciężarowe ratunkiem na trudne warunki drogowe

Jeżeli często prowadzimy samochód ciężarowy, albo na przykład jesteśmy właścicielami firmy spedycyjnej, gdzie kierowcy takie samochody prowadzą, to trzeba mieć świadomość tego, że zimową porą trzeba zastosować odpowiednie środki ostrożności. Wiadomym jest nie od dziś, że stan dróg w naszym kraju nie jest najlepszy, a co więcej, gdy danego dnia napada sporo śniegu, drogowcy nie nadążają z jego usuwaniem. Taki śnieg, który łączy się z brudem i żwirem jest niestety prostą drogą do tego, by samochód ciężarowy wpadł w niebezpieczny poślizg. Co więcej, problemy tego typu nie dotyczą jedynie jakiś dróg bocznych, mało uczęszczanych, ale nawet dróg szybkiego ruchu, gdy mamy do czynienia z jakąś większą zamiecią śnieżną. 

Łańcuchy śniegowe tir w praktyce

Co możemy poradzić na tego typu problemy? Na pewno koniecznością jest to, żeby każdy kierowca takiego pojazdu ciężarowego, czyli mówiąc popularnie tira, woził ze sobą łańcuchy na koła ciężarowe. Takie łańcuchy naprawdę potrafią ratować kierowcę z bardzo wielu opresji podczas trudnych warunków pogodowych i drogowych. Ważną kwestią jest to, że takie łańcuchy śniegowe ciężarowe mogą być stosowane nie tylko w pojazdach, które poruszają się szeroko pojętych bezdrożach, ale także w pojazdach poruszających się po zwykłych drogach asfaltowych, które są ośnieżone, bądź oblodzone. Takie łańcuchy śniegowe TIR sprawdzą się nawet tam, gdzie auto ciężarowe porusza się nie po śniegu lub lodzie, ale na przykład po bardzo śliskim błocie lub glinie.

Łańcuchy śniegowe ciężarowe – jakie wybrać?

Oczywiście należy pamiętać o tym, że nie każdy łańcuch będzie pasował do każdego pojazdu. Możliwość zastosowania łańcuchów na koła takiego samochodu ciężarowego albo tira zależy w dużej mierze od jego konstrukcji, a mowa tu oczywiście o konstrukcji kół, tak jezdnych, jak i kierowanych. Przede wszystkim, trzeba mieć świadomość tego, że takie łańcuchy na koła muszą mieścić się w nadkolu i absolutnie nie mogą o cokolwiek obcierać. Nie może bowiem wydarzyć się taka sytuacja, że łańcuch uszkodzi na przykład przewody hamulcowe albo elektryczne. Trzeba to zbadać nie tylko na rozładowanym pojeździe, ale i przede wszystkim na pojeździe maksymalnie obciążonym. Większości łańcuchów nie można też założyć wtedy, gdy pojazd jest już unieruchomiony w zaspie, czyli bez tak zwanego najeżdżania.

Profesjonalne łańcuchy śniegowe ciężarowe znajdziesz na https://www.etruck24.pl/pl/c/Lancuchy-sniegowe/96/1